środa, 9 sierpnia 2017

Fikcyjni ulubieńcy BOOK TAG

Cześć i czołem!

Mam dziś dla Was luźny wpis - TAG, do którego nominowała mnie Laura z bloga Oczami Laury (dziękuję ♥) - ponieważ przez te upały nie mogę się skupić na stworzeniu czegoś bardziej sensownego i wymagającego (bardzo możliwe jest również to, że zrobię sobie tygodniową przerwę od bloga... ale nie płaczcie za mną, hahah). ☺
Zapraszam! ♥

---



1. Ulubiony gatunek
Jestem człowiekiem fantastyki - od tego gatunku rozpoczęłam swoją książkową przygodę i będę czytać tego typu książki aż do śmierci, ponieważ po prostu je kocham. Magia, stworzenia nie z tej ziemi i wszystkie inne rzeczy, które się na nie składają to to, co kształtuje mnie od najmłodszych lat. ♥

2. Ulubiony autor
Nie mam takiego, ponieważ każdy autor ma w sobie inną, niepowtarzalną cechę, za którą go uwielbiam. Jednak, jeśli miałabym koniecznie kogoś wybrać, to z pewnością wyróżniłabym tutaj Collen Hoover, Beccę Fitzpatrick, Cassandrę Clare, Sarah J. Maas, Remigiusza Mroza, Andrzeja Sapkowskiego, Harlana Cobena oraz Ricka Riordana. ♥

3. Ulubiona książka
Jedna? Hahahah, nie. Aczkolwiek myślę, że to "Zielona Mila" Stephena Kinga jest książką, o której nie potrafię zapomnieć i z pewnością będę często do niej wracać, ponieważ to naprawdę niezwykła, nietuzinkowa i piękna historia. ♥

4. Ulubiona ziemia lub środowisko
Wiktoriański Londyn, Szkocja oraz Polska. ;)

5. Ulubione zaklęcie
Jestem  m u g o l e m - nie mam prawa znać zaklęć (ale umiejętność korzystania z Accio bardzo by mi się przydała). :D

6.Ulubiona bestia lub stworzenie
Definitywnie wilkołaki... i upadłe anioły (o ile zaliczają się do stworzeń). :D

7. Ulubione jedzenie
Na pewno nic, co ugotowałaby Izzy z "Darów Anioła"! ;'D

8. Ulubiony napój
Zależy od pory roku. Latem pijam niegazowaną wodę, jesienią kawę (długie wieczory  > chęć snu  > brak czytania  > picie kawy > mniejsza chęć snu > czytanie... żart, na mnie kofeina nie działa, co jednak nie zmienia faktu, że pijam kawę), zimą herbatę (zwykle z cytryną), a wiosną herbatę zieloną. :D

9. Ulubiony dobry bohater
James Carstairs (niezmiennie od ponad 3 lat)! Jem jest jedną z tych postaci, z których powinno się brać przykład i je kochać, ponieważ może to nie największy chojrak, łowca przygód czy nie wiadomo kto, ale uczciwy, rozważny, kochający, dbający o innych, oddany przyjaciel i towarzysz, któremu można, bez obaw, powierzyć swoje życie. ♥♥♥

10. Ulubiona zła postać
Jeśli nie czytałeś/aś serii "Dary Anioła" to pomiń ten punkt, ponieważ jest on spoilerem! Jonathan Christopher Morgenstern albo jeśli ktoś woli - Sebastian Verlac. Charyzmatyczny, trochę obłąkany, ale naprawdę niezwykły chłopak, który - jeśli tylko zechce - może spalić cały świat. Uwielbiam go, a to, co stało się w zakończeniu "Miasta Niebiańskiego Ognia" złamało mi serducho. ;'(

11. Ulubiony protagonista
Niech mnie diabli wezmą, jeśli nie Wiktor Forst wykreowany przez Remigiusza Mroza. To chyba jedna z moich ulubionych męskich postaci, ponieważ takiej kochanej wredoty trzeba ze świecą szukać. Znajdź ją w końcu, Wiktor. Zakończmy tę sprawę z głośnym boom, a sprawiedliwości niech stanie się zadość.

12.Ulubiona protagonistka
Rose z "Akademii Wampirów"! Silna, waleczna i z wielką zaciętością walcząca o swoją wielką miłość. Bohaterka, z którą chciałoby się walczyć w jednej drużynie. ;)


Do wykonania TAGu - jeśli tylko mają ochotę - nominuję:
♣ Wiktorię z bloga Obsession With Books
♣ Natalię z bloga Books Holic


~Wilcza Dama

Ps. Dzięki, że jest Was już 2o! To dla mnie naprawdę wielka radość i motywacja. ♥

10 komentarzy:

  1. Zgadzam się z tą "Zieloną milą" w stu procentach - ta książka to mistrzostwo! :)
    Pozdrawiam!
    Zapraszam na konkurs, w którym do wygrania jest książka “Moja Lady Jane”

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny tag! Kocham Riordana i Sapkowskiego <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ich się nie da nie uwielbiać, hahah. ♥

      Usuń
  3. Dziękuję kochana za nominację! ♥
    Zgadzam się co do Zielonej Mili, to również jedna z moich ulubionych książek :D A James jest boski, to każdy wie ^^ Muszę koniecznie nadrobić serię o Percym Jacksonie, bo autorstwa Riordana czytałam jedynie 1 część Kronik Rodu Kane :(

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, Zielona Mila i mój potok łez - wspomnień czar. ☺
      No wiadomo, że tak. Jem to taka postać, której nie można choć odrobinę nie polubić. ♥
      Czytaj, czytaj! Czeka Cię naprawdę świetna przygoda. ;D

      Usuń
  4. Przybijam z Tobą piątkę ;) Też uwielbiam fantastykę, chociaż teraz już może mniej tę młodzieżową. A Sapkowskiego kocham za jego cykl o Wiedźminie <3

    Pozdrawiam,
    www.micha-kultury.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to piątka, hahah. ☺ Ja uwielbiam wszelką fantastykę - tę młodzieżową oraz tę bardziej "dziecięcą" tak samo, jak i bardziej dojrzałą.
      Co prawda nie przeczytałam jeszcze całej sagi Wiedźmińskiej, ale już po samych zbiorach opowiadań jestem po prostu zakochana w tym, co tworzy Sapkowski. ♥

      Usuń
  5. Super TAG, sporo tutaj odniesień do książek C. Clare :)

    Pozdrawiam,
    ifeelonlyapathy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, nawet nie zwróciłam na to uwagi, hahah. :D

      Usuń