piątek, 21 lipca 2017

♥ 100 książek, które chcę przeczytać (z przymrużeniem oka) ♥

Cześć, Książkożercy! ♥
Dzisiaj przybywam do Was z dość luźnym - ogólnie bardzo luźnym, ale jego wykonanie trwało prawie 4 dni (program do obróbki grafiki nie chciał współpracować) - postem, w którym przedstawiam 100 książek, które chcę przeczytać
Zapraszam do zapoznania się z tymi oto pozycjami. ;)


 Pusta Noc - Paulina Hendel  // Chłopcy - Jakub Ćwiek  // Ostatnie życzenie  - Andrzej Sapkowski  // Druga Szansa - Katarzyna Berenika Miszczuk  // Dziewczyna z Dzielnicy Cudów - Aneta Jadowska

Oddawaj różdżkę, Phong! - Łukasz Wasilewski  // Pochłaniacz - Katarzyna Bonda  // Dygot - Jakub Małecki  // Kasacja - Remigiusz Mróz  // Prędkość ucieczki - Remigiusz Mróz

Skazani na ból - Agnieszka Lingas-Łoniewska  // Szkoła latania - Sylwia Trojanowska  // Zanim zgasną gwiazdy - Martyna Senator  // Tam, gdzie spadają Anioły - Dorota Terakowska  // Poczwarka - Dorota Terakowska 



Never, never - Colleen Hoover, Tarryn Fisher  // November 9 - Colleen Hoover  // Bez winy - Mia Sheridan  // Bez szans - Mia Sheridan  // Co przyniesie wieczność - Jennifer L. Armentrout

Błąd - Elle Kennedy  // Moja Lady Jane  Cynthia Hand, Brodi Ashton , Jodi Meadows  // Papierowa dziewczyna - Guillaume Musso  // I wciąż ją kocham - Nicholas Sparks  // Dla ciebie wszystko - Nicholas Sparks

Kochając pana Danielsa - Brittainy C. Cherry  // Powietrze, którym oddycha - Brittainy C. Cherry  // Kiedy cię poznałam - Cecelia Ahern  // Love, Rosie - Cecelia Ahern  // Zły Romeo - Leisa Rayven

Razem będzie lepiej - Jojo Moyes  // Światło między oceanami - M. L. Stedman  // Światło, które utraciliśmy - Jill Santopolo  // Piękne złamane serca - Sara Barnard  // Początek wszystkiego - Robyn Schneider

Wyśnione miejsca - Brenna Yovanoff // Promyczek - Kim Holden // Prawo Mojżesza - Amy Harmon // Fangirl - Rainbow Rowell // Nie poddawaj się - Rainbow Rowell

Wybacz mi, Leonardzie - Matthew Quick // Poradnik pozytywnego myślenia - Matthew Quick // Niebezpieczne kłamstwa - Becca Fitzpatrick // Księga wieszczb - Erika Swyler // Księga snów - Nina George

Cień wiatru - Carlos Ruiz Zafon // Podróżniczka - Diana Gabaldon // W pętli - Nicholas Evans // Drzewo migdałowe - Michelle Cohen Corasanti // Pax - Sara Pennypacker


Pani Noc - Cassandra Clare  // Opowieści z Akademii Nocnych Łowców - Cassandra Clare  // Mroczniejszy odcień magii - V. E. Schwab  // Cień i kość - Leigh Bardugo  // Szóstka wron - Leigh Bardugo

Imperium ognia - Sabaa Tahir // Prawodziejka - Susan Dennand  // Czas żniw - Samantha Shannon  // Król kruków - Maggie Stiefvater  // Królowa cieni - Sarah J. Maas

A Court of Wings and Ruin (pl) - Sarah J. Maas  // Dużyna Pierścienia - J. R. R. Tolkien  // Gra o tron - J. R. R. Martin  // Kamień Filozoficzny - J.K. Rowling  // Kroniki krwi - Richelle Mead

Obsydian - Jennifer L. Armentrout  // Niezgodna - Veronica Roth  // Metro 2033 - Dmitry Glukhovsky  // Więzień labiryntu  - James Dashner  // Zagubiony heros - Rick Riordan

Gildia magów - Trudi Canavan  // Tajemny ogień - C. J. Dauhgerty, Carina Rozenfeld  // Eragon - Christopher Paolini  // Wywiad z wampirem - Anna Rice  // Nigdziebądź - Neil Gaiman


Kod Leonarda da Vinci - Dan Brown  // Tajemna historia - Donna Tartt  // Enklawa - Ove Logmansbo  // Motylek - Katarzyna Puzyńska  // Bez skrupułów - Harlan Coben

Księga luster - E. O. Chirovici  // Pielgrzym - Terry Hayes  // Czarna Madonna - Remigiusz Mróz  // Joyland - Stephen King  // Stukostrachy - Stephen King


Opowieść o dwóch miastach - Charles Dickens  // Rozważna i romantyczna - Jane Austen  // Dziwne losy Jane Eyre - Charlotte Bronte  // Potop - Henryk Sienkiewicz  // Trzej muszkieterowie - Aleksander Dumas

Życie Pi - Yann Martel  // Folwark zwierzęcy - George Orwell  // Rok 1984 - George Orwell  // Buszujący w zbożu - J. D. Salinger  // Wielki Gatsby - Francis Scott Fitzgerld

Drakula - Bram Stoker  // Portret Doriana Graya - Oscar Wilde  // Mistrz i Małgorzata - Michaił Bułhakow  // Atlas chmur - David Mitchell  // Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa - sir Arthur Conan Doyle


No, mniej więcej tak to właśnie wygląda. Oczywiście zapomniałam o kilku pozycjach i pewnie przypomnę sobie o nich, jak już opublikuję ten wpis. ;D

No dobrze, ale dlaczego w nawiasie jest napisane z przymrużeniem oka?
Trzeba szczerze przyznać, że dziwne ze mnie stworzenie. Przejawia się to m. in. pewnym książkowym przyzwyczajeniem... Otóż chodzi o to, że jeśli zaczynam czytaj jakąś książkową serię, to nie potrafię jej tak po prostu skończyć po pierwszym tomie - muszę przeczytać wszystkie (tomy), jakie zostały wydane w Polsce. Przykładem może być, np. "Czas żniw". Jak dobrze wiemy cykl ten nie jest jeszcze zakończony, a w naszym kraju zostały wydane jego trzy części ("Czas żniw", "Zakon mimów" i "Pieśń jutra"), więc ja - oprócz tego, że nie zaczynam serii przed tym, jak nie będę posiadała wszystkich jej części (ale to już inna sprawa) - muszę przeczytać całość, zanim zabiorę się za lekturę czegoś innego. Żadnych odskoczni. Żadnych przerywników. Tak już po prostu mam. ;)
Takim właśnie sposobem moja lista 100 książek, które chcę przeczytać stała się zbiorem - uwaga, uwaga! - około 200 czytelniczych pozycji (życzcie mi powodzenia, hahah)!

Czytaliście coś... Ile pozycji z tej listy przeczytaliście?
Które z tych książek uważacie za naprawdę godne uwagi, a które za stratę czasu?

~Wilcza Dama


Ps. Zapomniałam o "Milczeniu owiec""Hamlecie""Nędznikach" i tysiącu innych pozycji! ;D

Ps2.Czas... Start! Widzimy się za okrągły rok, aby sprawdzić jak mi poszło. ;)

10 komentarzy:

  1. Hej Super post! Nominowałam cię do tagu :) <3
    Pozdrawiam <3
    http://laurusss.blogspot.com/2017/07/fikcyjni-ulubiency-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektóre z tych książek przeczytałam. Zabierz się jak najszybciej za "Mistrza i Małgorzata" oraz "Grę o tron":)
    I sporo mam też na własnej liście książek do przeczytania;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O "Grę o tron" zapytam przy najbliższej okazji w bibliotece, a "Mistrza i Małgorzatę" wrzucę do koszyka przy najbliższych książkowych zakupach. ;)

      Usuń
  3. O matko, jak ja się cieszę, że zobaczyłam w tym zestawieniu Atlas Chmur!!
    Tak rzadko spotykam tę książkę u kogokolwiek, a z ręką na sercu przyznaję, że to najlepiej napisana książka, jaką kiedykolwiek czytałam :D ♥ Mam ją nawet w niedostępnym teraz pierwotnym wydaniu (nie tym filmowym), że tak się pochwalę ;d
    Poza tym mogłabym Ci stąd polecić tyle książek, że hoho!
    Przede wszystkim November 9, Światło Które Utraciliśmy, Światło Między Oceanami, Pax, Opowieść o Dwóch Miastach, Love Rosie, Prawo Mojżesza, Promyczek, Poradnik Pozytywnego Myślenia, I Wciąż Ją Kocham...Już nie wspominając o Pani Noc i Opowieściach z Akademii Nocnych Łowców, bo wiadomo, że mam fioła na punkcie książek Clare :D
    Także czytaj, nadrabiaj, a ja czekam na recenzje! ♥

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc, to z tą Panią Noc troszkę oszukuję, ponieważ przeczytałam ją w dwa dni od premiery... Co nie zmienia faktu, że dość sporo ważnych aspektów tej lektury już zapomniałam, a że za dwa miesiące premiera Władcy Cieni, to fajnie byłoby sobie przypomnieć to i owo (czysty masochizm!). ;) A Akademia Nocnych Łowców już się czyta. ^^
      Czyżby chodziło Ci o to wydanie z serii Uczta Wyobraźni? Jest naprawdę niezwykłe. ♥ Ja nie mam nawet filmowego wydania, jedynie ebook... Ale mam nadzieję to szybko zmienić.
      Postaram się możliwie jak najszybciej zapoznać się z wymienionymi przez Ciebie wyżej pozycjami. ;D

      Usuń
    2. Tak, dokładnie o to wydanie :D Wujek kiedyś kupił, bo też zachwycał się tą książką i potem dał mi w prezencie, więc to jedna z moich perełek na półce :D
      W każdym razie życzę miłej lektury!

      Usuń
    3. A więc bardzo Ci zazdroszczę, bo to istny biały kruk. ♥
      Dziękuję i mam nadzieję, że właśnie taka będzie. ;)

      Usuń
  4. U mnie właśnie najnowsza recenzja jest o ,,Pieśni Jutra" mam tez zakonu mimów wiec serdecznie zapraszam! 😊 i właśnie zazdroszczę ci, że kupujesz całe serie naraz i czytasz wszystko po kolei bo ja już nie moge wytrzymać z ciekawości co będzie w czwartym tomie!

    https://biblioteczkadeprimo.blogspot.com/2017/08/jak-wzniecic-rebelie-czyli-piesn-jutra.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale piętą Achillesową takiego trybu czytania jest to, że baaardzo długi czas nie możesz się zapoznać z jakąś serią, bo albo wszystkie tomy serii jeszcze nie pojawiły się w Polsce, albo po prostu nie ma się pieniędzy, aby je kupić. c;

      Usuń